Fyysisen kunnon tukija

blue_kaj2Kaj_Kunnontukija_vari

”Vierivä kivi ei sammaloidu.”

Kunnon tukija

Omasta itsestä huolehtiminen ei ole koskaan turha investointi. Harkitsetko liikunnan sisällyttämistä elämääsi omana ajatuksena, puolison patistamana tai lääkärin lukemana? Usein harkinnan aikaansaama toiminta ei kuitenkaan jaksa kantaa, koska tsemppari puuttuu. Ei tunnu houkuttelevalta lähteä yksikseen ahertamaan kuntonsa hyväksi, kun ei oikein edes tiedä miten, mistä ja millä tavalla tulisi aloittaa.

Tähän tuskailuun tarjoan omavalmentajan palveluani. Kohderyhmääni ovat aikuis- ja senioriliikkujat. Sujuva ja mutkaton yhteistyö on toimintani perusta. Olen sitä mieltä, että meille lahjaksi annetusta hienosta koneistosta – kehosta kannattaa pitää huolta. Autosi huolto on itsestäänselvyys – oman kehon huolto usein laiminlyödään. Mieti, kumman kilometrit ovat viimekädessä tärkeimmät.

Kestävyyskunnon vaaliminen ei liikaa aikaa vaadi ja hyvän peruskunnon kautta myös yleinen vireystasosi nousee. Sinun itsesi, lähipiirisi ja ympäristösi parhaaksi.

kuntokuva2
Toimintaperiaatteeni

Olipa tavoitteesi kunnon kohentaminen tai painon pudottaminen, aloitamme alas istumisella. Se tarkoittaa lähtötilanteen kartoitusta, joka ei sido mihinkään- Tavoitteet, tottumukset ja mahdolliset rajoitteet on syytä selvittää ennen aloittamista. Koska toimin aikuisliikkujien parissa, olen tottunut ottamaan huomioon eletyn elämän myötä syntyneitä haasteita. Tästä syystä tavoitteenasettelu tehdään harkitusti ja nousujohteiseksi. Meuhkaaminen vaatien yhä suurempia suorituksia ei kuulu toimintatapoihini, vaan ohjaan asiakastani lempeän jämäkästi toteuttamaan liikuntasuunnitelmaa itsensä parhaaksi. En voi toteuttaa sitä asiakkaan puolesta, mutta rinnalla ja taustalla kyllä toimin.

Useimmiten omavalmentajana laatimani palvelukokonaisuus näyttää tältä:

  • Lähtötilanteen kartoitus ja tavoitteiden luominen
  • Liikuntasuunnitelman laatiminen
  • Harjoitusohjelman laatiminen ja siihen opastaminen
  • Henkilökohtaiset treenitapaamiset
  • Mahdollinen ravintopäiväkirjan analysointi
  • Henkilökohtaisen ravinto-ohjelman laatiminen
  • Omavalmentajan tuki harjoittelun ja ravintovalmennuksen ajalta
  • Lihas- ja/tai kestävyyskunnon testaaminen, liikkuvuuden rajoitteet, verenpaineen mittaus, kehonkoostumuksen mittaaminen

Henkilökohtaisten tapaamisten ohella käytän yhteydenpitovälineenä puhelimen lisäksi sähköpostia. Liikuntasuunnitelman ja lihaskuntoharjoittelun ohjelman voin toimittaa asiakkaani sähköpostiin, jolloin hän voi sieltä tarkistaa vaikkapa liikkeiden oikean suoritustavan kuvattuna tai saada välittömästi käyttöönsä ohjelmaan tekemäni päivitykset ja muutokset.

kuntokuva

Koulutus ja kokemus

Liikunnan perusopinnot olen suorittanut Tanhuvaaran Urheiluopistossa. Olen täydentänyt osaamistani Trainer4You liikuntakoulutusorganisaation Personal Trainer-, Ravintovalmentaja- ja Kahvakuulaohjaaja –lisensseillä. Parhaillaan suoritan Liikuntalääketieteen opintoja Itä-Suomen yliopiston alaisuudessa. Olen myös toiminut usean vuoden ajan kuntokeskuksen kuntosali- ja ryhmäliikunnan vastaavana.

Kuulun myös tsempparit-tiimiin, joka on koko Suomen laajuudella toimiva personal trainer-tiimi. Tsemppareiden ydintarkoitus on parantaa ihmisten elämänlaatua. Tarjoamme korkeatasoisia ja yksilöllisiä kunto- ja ravintopalveluita jotka edistävät asiakkaan kuntoa ja hyvinvointia. Tuomme alan ammattilaiset ja asiakkaat yhteen. Luomme kokonaisvaltaisia paketteja edistääksemme asiakkaiden terveyttä ja saavuttaaksemme sovittuja tavoitteita. Lisää tietoja toiminnastani tsempparina löydät täältä.


Ota yhteys, niin kerron lisää:

Omavalmentaja-tilintarkastaja, Kaj Erlund, +358 400 443283, kaj.erlund@eloonverkosto.fi


all_colors Paluu etusivulle


musta info@eloonverkosto.fi musta